lördag 13 april 2013

Crying Day Care Choir live på Kafé de Luxe

Hippa folkpopgruppen Crying Day Care Choir lirade igår på smålands hetaste (och kanske minsta) scen. Jag och ett gäng lösa vänner var givetvis på plats. Men först hinkade vi i oss öl och vin och annat gott  i stora lass!

Det resulterade i att vi drällde in lite sent till konserten. Personligen störde det inte mig så mycket eftersom jag aldrig tidigare hört talas om det här bandet med det väldigt svåra namnet som ju är helt omöjligt att komma ihåg med alla bokstäver som nästan ser likadana ut.

Ett par låtar in i konserten kunde jag ändå konstatera att detta var ju otippat underhållande! Scenshowen var relativt obefintlig så den fina musiken tilläts ta plats istället. Grabbarna och tjejen stod mest rakt upp och ner och plinkade på sina små söta instrument, Det var dragspel, liten gitarr i vattenmelondesign, "blåskeyboard" och klockor och det hela skapade ett härligt sound. Frontsångaren hade också fint krut i stämbanden.

Bästa låten var nog "July", den hade jag förlyssnat lite på efter påträngningar från Frida som senaste dagarna varit lätt besatt av gruppen. "Bumblebee" var också mycket bra.




Kvällen fortsatte sedan med lite spring i lokalerna och avslutades i sedvanlig ordning med två cheeseburgare på mackedonkan.

Crying Day Care Choir finns på spotify. Och på webben på myspace och facebook med mera. Ni får googla på dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar